نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
21834
-
الف
+

پرفروش ترین فلم «سلمان خان»

«سلمان خان» بازیگر پرآوازه سینمای سینمای بالیوود است که طی 31 سال فعالیت خود در عرصه بازیگری به موفقیت های زیادی دست یافته است.

به گزارش آی فیلم2، «عبدالرشید سلمان خان» مشهور به «سلمان خان» بازیگر نامدار سینمای بالیوود متولد 27 دسامبر 1965 است که تاکنون در بیش از 80 فلم نقش بازی کرده است.

 سلمان خان ستاره ای با شهرت دست نیافتنی است که به رغم فراز و نشیب های شخصی و حرفوی در طول دو دهه هنرپیشگی خود را به عنوان استاد تمام ژانرها ( عشقی، اکشن، درام و کمیدی) معرفی کرد.

ستاره پراوازه سینمای بالیوود طی 31 سال فعالیت خود در عرصه بازیگری تاکنون به موفقیت های زیادی دست یافته و در جشنواره‌های مختلف نزدیک به ۷۵ بار موفق به دریافت جایزه شده‌است. او دارنده ریکوردهای زیادی در صنعت فلم سازی هندوستان است.

فلم اکشن «تایگر زنده است» پرفروش‌ترین فلم کارنامه هنری سلمان‌خان می باشد که در لست چهارمین فلم پرفروش کل تاریخ سینمای هند قرار گرفته است.

تحلیلگران اقتصادی سینما و دوستداران این بازیگر بالیوودی، انتظار داشتند تایگر زنده است بتواند ریکورد فروش «پی کی» عامر خان (سومین فلم لست) را نیز بشکند. اما رقم فروش 341 کروری فلم سال 2014 عامرخان، همچنان دست نخورده باقی ماند.

تا به امروز اکشن تاریخی «باهوبالی» و درام ورزشی «دانگل» با فروش‌هایی 511 و 388 کروری، پرفروش‌ترین فلم‌های کل تاریخ سینمای هند هستند.

«تایگر زنده است» ساخته «علی عباس ظفر» به حادثه واقعی گروگان‌گیری‌ ۲۵ پرستار هندی در عراق اشاره دارد.

در این فلم قهرمانی تحت نام «تایگر» با بازی «سلمان خان» به مقر داعش حمله می کند و پرستاران را از بند نیروهای تکفیری نجات می‌دهد.

«کاترینا کایف»، «پارش راوال»، «سودیپ»، «انگاد بدی»،‌«گیریش کارناد» و «نها هینگه» از دیگر بازیگران این فلم اکشن هستند.

این فلم از پرهزینه‌ترین فلم‌های بالیوود با بودجه ۲۴ میلیون دلاری است و گفته می‌شود پرفروش‌ترین فلم «سلمان‌خان» است.

این فلم در عین حال سومین فلم سلمان خان است که موفق به کسب این ریکورد می‌شود. بیشتر «باجرانگی بایجان» و «سلطان» نیز این موفقیت را کسب کرده بودند.

گفتنی است «سلمان خان» اکنون با فلم سینمایی «بهارات» به سینماهای هند آمده و باید دید که آیا این فلم که تاکنون 173.90 کرور فروش داشته است می تواند ریکورد «تایگر زنده است» را بشکند یا خیر.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید : 

تریلر فلم «بهارات» با نقش آفرینی «سلمان خان» نشر شد

دلیل مجرد ماندن «سلمان خان» سوپراستار سینمای هند

«سلمان خان» راهی محکمه می شود/ آیا خان بالیوود دوباره به محبس بازمی گردد؟

تصاویر کم تر دیده از جدیدترین فلم «سلمان خان»

استقبال گسترده از فلم جدید «سلمان خان» و سیلی خوردن بادیگاردش جنجال آفرین شد

ب م

نظر شما
ارسال نظر